woensdag 3 juni 2009

Vernieuwde master Mediapedagogiek Zwolle

Het is nu toch heel lang geleden dat ik iets heb geschreven. Dat heeft allerlei redenen waarmee ik hier niemand zal vermoeien.

Dit jaar is binnen de master pedagogiek in Zwolle voor het eerst de variant Mediapedagogiek aangeboden. Deze wordt volgend jaar weer op het programma gezet. Wel met twee veranderingen die niet triviaal zijn. Ten eerste wordt nu wel bij het intake assessment gelet op relevante werkervaring en (minstens net zo belangrijk) een werksetting waarbinnen projecten en opdrachten van de opleiding uitgevoerd kunnen worden. Het gaat tenslotte bij de master pedagogiek om een professionele, post-experience master. En ten tweede wordt de variant nu, net als de andere varianten 'Integrale Jeugdzorg', 'Education for Health Professionals' en 'Onderwijspedagogiek', in deeltijd aangeboden. Dat is niet alleen een stuk efficienter maar zo hopen we ook meer interactie te krijgen tussen de studenten mediapedagogiek en de andere varianten.

Dus heb je in je werk te maken met pedagogische processen rond onderwijs, opvoeding, persoonlijke ontwikkeling en/of (jeugd)zorg en heb je interesse in de rol die media spelen in deze processen en wil je met deze interesses verder aan de slag in een boeiende praktisch georienteerde opleiding op master niveau, kijk dan eens op http://www.mediapedagogiek.nl. Misschien dat we jou dan volgend jaar terugzien in Zwolle.

1 opmerking:

mediacoach capelle zei

Bij toeval over deze opleiding gehoord en heb zeker interesse. Het is voor mij nog wat vaag wat de opleiding concreet inhoudt, maar daar ga ik eens naar op zoek. Ik ga iig je blogs volgen en wellicht mijn werkgever overtuigen van het belang van deze opleiding ;-). Vriendelijke groeten Brenda